Yakisoba

Since I missed eating it at Japan Fair, I always wanted...
When I was kid, there was Okonomiyaki restaurant next door. I liked watching them make Okonomiyaki and Yakisoba. I went over sometime and did dish wash. So I can watch them making it :)

Yakisoba is very easy to make and taste good!
Yakisoba ; garlic, ginger, cabbage, onion, mushroom, noodle, Yakisoba- sauce, salt and pepper, katsuo, aonori, beni-shoga



。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:



昨日、一昨日は少し暖かかったので、今日も少し薄めの服で出かけたら大失敗。
寒くて震えそうになりました。桜ももう終わりかけだというのに、なかなか気温が上がらない。
早く穏やかな晴れた空が続くといいなぁ・・

先日Japan Fairで食べ損ねてからずーっと食べたかった焼きそば。
やっとおそばを買って来れたので、早速作っていただきました♪


Yakisoba


f0111926_14191630.jpg


お友達に頂いたグリルされたイカを乗せてイカ焼きそばに♪
隠し味に桃屋のラー油も混ぜました。

美味しいけれど、フライパンの味は所詮フライパンの味。
分厚い鉄板でササッと炒められた、ウマミを凝縮させたしっかり焼きそばが恋しい~
[PR]