人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Kai Sushi Bar

I went to my friend's house and had Sushi dinner. There were 3 Japanese girls but we didn't make it. Kai Sushi Bar is my friend's nearest Japanese Restaurant owned by Japanese. We ordered rolls, sashimi and a few side dishes. I never heard about this place before but it was good :) My most favorite was Saba sashimi!



。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:




とーってもお天気のいい連休2日目、気温も二桁台まで上がって
ようやく春らしい陽気となりました。
バスに揺られてお友達の家までの道のりで目にした、
パティオで美味しそうにビールを楽しむ人たちの姿が眩しかったー 笑

今日はお友達の家でSushi Dinner♪と言っても作ったのではなく
テイクアウトしてきました。(デリバリーはしていないそうです)

Kai Sushi Bar

綺麗な写真じゃなくて、美味しさが伝わらないのが残念ですが・・・

Kai Sushi Bar_f0111926_9172154.jpg


Seawall roll / fresh vegetable and yam tempura rolled in egg crepe with mango chutney
Hana maki / tuna mized with green onions and garlic topped with crunchy spices
Dynamite roll, B.C. roll, Unakyu roll, Saba sashimi
Garlic short ribs, chicken wings, Prawn 3 ways

Seawall巻き、1個食べたると「うん?」と不思議な味。2個目を食べると「あ、オイシ♪」
ヤムとマンゴーのハーモニーが2個目でやっと理解できる という感じでしょうか 笑
お店で食べるとヤムがカラッと揚げたてで、もっと美味しかったんだけど・・とのこと。

Hana巻きは、後からくるスパイスにドキッとさせられました。

私の一番のお気に入りは、鯖のお刺身!
〆すぎてなく、良い感じのこってり加減で美味しかったです。



スパイク君、どうしても上手く写真が撮れないと思っていたらカメラ嫌いだったんだ。 涙

Kai Sushi Bar_f0111926_935447.jpg




おしゃべりに花を咲かせていたら、あっという間にもう10時!!
ご馳走様でした & 楽しい時間をありがとうー♪



Kai Sushi Bar_f0111926_955618.gif

Kai Sushi Bar
3093 Oak Street, Vancouver
(604) 568-8215
Mon to Sat 5pm-10pm
Sun 5pm-9:30pm
wheelchair accessible : O