Unagi Donburi

Unagi Donburi is one of our favorite Japanese food. Grilled eel with sweet soy sauce based sauce. I put Onsen Tamago on top which is similar to poached egg. Onsen mean hot springs. You crack the egg when you cook poached egg, but for Onsen Tamago, you don't have to. Just put the eggs into the hot water(65~68℃) for about half hour and done! The hot springs water temperature is about between 65 - 68 degrees. So when you travel to hot springs in Japan, you will see a lot of Onsen Tamago for the breakfast :) sansho is another thing you can't forget for Unagi Donburi!



。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:




Facebookで見かけるビンラディンの映像をクリックしたら駄目だよ!
と教えてくれたCoryさん。。。 遅いよ~ 涙 っていうか、だまされる私がバカ?!
今PCスキャンが終わったけれどウィルスは大丈夫だったみたい。
良かったー。もう変なところクリックしないように気をつけます・・・



さて、今夜の晩御飯。
久しぶりに鰻が食べたくなったので、中国系スーパーへ買出しへ。
日本で同じ金額だしたら、国産天然の柔らかくて美味しいのが食べられるんだろうな。

なんて悲しいことを考えながら、

Unagi Donburi

真ん中に、温泉卵をのせようとしたらツルっと滑り落ちてしまいました 汗

f0111926_14484982.jpg


温泉卵の作り方の簡単度No.1で作りました。

1. お湯を1リットル、鍋に沸かす
2. 沸騰したら火を止めて、冷水200mlを入れ、卵を入れてフタをする
3. 10~15分待てば、温泉卵の出来上がり!

10分待って流水で冷ましたのですが、あと1分つけてても良かったかも。

↓こっちは白身が柔らかすぎて割れちゃいました。

f0111926_14493574.jpg


塩もみしたきゅうりを添えて、山椒をふりかけて頂きました。

いやぁ~、美味しかった♪
[PR]