人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Twisted Fork Bistro

I heard they are so busy for brunch so we got there 15 minutes before they open. There are already 2 people lined before us. And in 15 minutes, the line became over 30 people!! Right after we sit, the server took our drink order and came back with coffee in 2 minutes. They serve "French Pressed Coffee" for everyone which is neat. We couldn't order our food about 15 minutes after the coffee. But the table beside us, they got a table at same time as we did and couldn't get the coffee like 20minutes! At the bottom of the menu, they said "there are only two cooks in the kitchen. please be patient, food takes time". I don't know how long we waited for our food but it came eventually. It's a big portion and I couldn't finish my plate. Taste? I didn't find anything special with what I ate. I was happy that I didn't have to line up over 1 hour for this.



。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚



今日はスタンプラリー獲得に挑む最終日。
どこかで腹ごしらえして精気を高めようと(笑)以前からずっと行ってみたかった
Twisted Fork Bistroへ。

開店15分前に着いたらお店の前にはすでに列が出来始めていました。
そして開店間際には、その列はすでに30人くらいにまで伸びていて、
どんだけ美味しいのかとさらに期待が高まります♪


*****


席についたら間もなくウェイトレスさんが来て、コーヒーを注文。
その間およそ2分少々。各々にフレンチプレスがドンとサーブされて
タップリのフレッシュコーヒーを存分に楽しめるのが嬉しい。

Twisted Fork Bistro_f0111926_662486.jpg


そしてこの後、フードのオーダーを取りに来てくれるまでにおよそ15分ほどかかりましたが
同時に席に着いた隣の席のカップルは、コーヒーすら飲めずにいるのにじっと
耐えていたからか、私たちもそんなに苦にならずに済みました。

Twisted Fork Bistro_f0111926_6131898.jpg


このメニューの一番下に注意書きを発見。
"there are only two cooks in the kitchen. please be patient, food takes time"
店の前の行列を見ていれば、あのお客さん全員のオーダーを一度に作り始めたのじゃ
文句の言い様ありませんけどねー。

Twisted Fork Bistro_f0111926_6154726.jpg


シアトル旅行のプランなどを色々と話していると、ようやくやって来ました。

Croque Monsieur

Twisted Fork Bistro_f0111926_617206.jpg


with brioche, gruyere and ham served with fresh greens
and house tomato sauce

Eggs Benny with smoked salmon

Twisted Fork Bistro_f0111926_619317.jpg


with toasted brioche, poached eggs, hollandaise and served
with sauteed spinach, rosti and baked beans

どちらもすごいボリューム!!!
スモークサーモンもタップリ乗って、卵も美味しかった。
hollandaiseを口にした時に「冷たい」と思ったのですがこれは普通?
頑張ったけれど、全て食べきることはできませんでした。

Coryさんのも食べ応えはあったようですが、お味は普通だったとのこと。

ブリオッシュのせいか、ソースのせいか、単なる食べ過ぎのせいか、
お店を出る頃には胃がかなり重くて苦しい~・・・

たかがブランチ、されどブランチ!?
あんなに列を作って並んでまで食べる気にはなれないかな。
注: なんて、このお店に対してのネガティブ発言を聞いたことないので
書くのにちょっと勇気が要りましたが・・・ 汗 あくまで私たちの感想です。


隣に座っていたカップルさん、私たちがシアトル行きの話しをしていたら
美味しい朝食を食べられるお勧めレストランを教えてくれました♪

帰ったら早速チェックしてみよう~



Twisted Fork Bistro_f0111926_5191681.gif
Twisted Fork Bistro
1147 Granville Street, Vancouver
(604) 568-0749
Open:
Weekdays 6pm-12am
Weekends 10am-12am
Wheelchair accessible : ▲
トイレはアクセス可ですが、トイレにたどり着くまでが狭いので混雑時にはみんなに立席してもらわなければならず、大変そう。