Goat cheese Meatballs in Tomato sauce

Goat cheese Meatballs in Tomato sauce
One day, Cory finished work early and came home with a big pot. Yes, a Big Pot. Then he made vegetable stock and tomato sauce. He miss calculated and now, our freezer is so full. really, full. really..
Then, I decided to use some of the tomato sauce. I mixed the goat cheese and grounded beef with fresh thyme, eggs and salt & pepper. Made balls, fry in the pan, add the tomato sauce and simmer. He loved it. :) And we have a tiny bit of space now..




。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:



実は先週、仕事が早く終わったCoryさんが大きなお鍋を抱えて帰ってきました。
欲しかったんだって。笑 それでお休みの日にベジタブルストックとトマトソースを
作ってくれたのは良いけれど、計算間違いをしたためものすごい量が出来上がりました。
今、うちの冷凍庫は本当にもう何も入らないくらいにパンパンです。 汗



今夜はそんな極一部の(笑)トマトソースを使ってミートボールで消費作戦♪


Goat cheese Meatballs in Tomato sauce

f0111926_13571672.jpg


牛ミンチにゴートチーズ、タイム、卵、塩コショウを入れてミートボールをつくり、
フライパンで焼き目をつけたらトマトソースを投入して煮込むだけ。

ソースを作ったのはCoryさんで、私は大したことしてないのですが
とっても美味しかったらしく(自画自賛?)お代わりまでしてました♪


白酵母で焼いた全粒粉入りのバジルパン

f0111926_13572829.jpg


全粒粉、強力粉、塩、白酵母、オリーブオイル、ライスミルク、フレッシュバジル入り

これに挟んだミートボールサンドはちょっと美味しそうに見えた・・
そんなCoryさんを前に、私は焼サバ、おから、サラダ、玄米ご飯を頂きました。
[PR]