人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Kale Soup, Kale fried rice, and Frittata

My friend gave me a fresh organic kale from farmer's market. I made a soup with cabbage and yum. Natural sweetness from the yum helped the taste and it was good. :) I also made Kale fried rice with soy sauce and sesame oil. Simple flavor.
I wanted to serve this Frittata at yesterday's lunch. But I never tried this recipe before and I didn't know about it at all..(it's my bad..) By the time when it's ready, everyone finished eating.. and it looked awful.. it didn't look right.. so I hid it and forgot about it. :P Then today, Cory and I tried it. It's supposed to serve hot but it was actuary tasted better when it's cold. NOW, I know! ;)




。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:



先日、お友達に頂いていたオーガニックの立派なケール♪

Kale Soup, Kale fried rice, and Frittata_f0111926_9242057.jpg


キャベツ、ヤムと一緒にスープにしました。

Kale Soup, Kale fried rice, and Frittata_f0111926_925427.jpg


ヤムのおかげでほんのりと甘く、飲みやすい美味しいスープができました。

ケール入りのチャーハンは醤油とごま油であっさりと。

Kale Soup, Kale fried rice, and Frittata_f0111926_9255335.jpg


美味しく頂きました、ご馳走様でした~♪


そして今夜のもう一品は・・・・











昨日出しそびれたモンブラン・タルトに引き続き、こちらも出しそびれたフリッタータ。
「作るね~」って言ってたのに、なかなか出てこないからみんな不思議に思っていた
のではないでしょうか?・・ 汗 こんな時に新レシピに挑戦する私が無謀?!

Kale Soup, Kale fried rice, and Frittata_f0111926_972852.jpg


思ったよりも焼時間が長く、出来上がった頃にはランチも終わってしまっていたのと、
オーブンから出てきた姿がめちゃくちゃ変だったので、そのまま隠してしまいました。汗

で、これまた我が家のCoryさんに食べてもらうことになりました。

Frittata

Kale Soup, Kale fried rice, and Frittata_f0111926_924589.jpg


mushrooms, spinach, red onion, parmesan cheese, tomato,
with roasted red pepper hummus

温かいものをサーブすることになっていましたが、冷蔵庫で冷やした後の方が
美味しかったです。そして意外にもCoryさんに大好評で、これからは前もって
作っておいたら時間も気にならず安心して出せるな~と思いました。

Frittata

2cups diced red onion
4cups diced mixed mushrooms
2cups fresh baby spinach

8 eggs
1/2cup roasted red pepper hummus
1/2 tsp ground black pepper

1cup parmesan cheese
2 small plum tomato, thin sliced

オリーブオイルで炒めた野菜たちを耐熱器に入れ、上にパルメザンチーズを振り掛け
トマトを並べたら、卵液を流し込んでオーブン350Fで1時間~焼く。