人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Valentines Day

Happy Valentines Day!
Today is the last day with my sister. And of course it's raining very very hard. Vancouver weather, we know that well. But it turned nice relaxing day which we needed I guess... we are not young any more... we did some more baking, hair cut, blog update..etc

After Cory came home, he took my sister to a liquor store because she wanted to buy some ice wines for her friends. They went to the store near our house but they didn't have it. So, they took a bus to go to the main store which is in downtown. Anyway, they could find it and stood in line. When her turn came, the cashier asked her ID... Cory told them that "she is older than me!!!" But they didn't listen. (they did their job..) The cashier asked her to leave the store asap. And after she left, Cory payed for her and got the wines. Cory said that he looked creepy because he was buying the alcohol for a young girl!! lol




。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚。.:*:・゚



明日で妹が日本に帰国ですが、今日は予報通りに雨。
それもとーっても激しい雨が朝からずっと降り続いています。

だけど10日ほど前に妹が来てからほぼ毎日、どこかへブラブラ外出していたので
もう特にどこかに行きたいとかという願望もなくなり、家でゴロゴロすることを
私達の体も喜んでいたので、逆に雨になってありがたかったです 笑

この日、最後のベーキングは Quiche

Valentines Day_f0111926_1793642.jpg

spinach, mushroom, cream cheese

生地は全粒粉入りで、クリームチーズもタップリ入れて焼きました。
久しぶりの自家製キッシュはなかなか美味しかったです♪

Rye Bread

Valentines Day_f0111926_1713464.jpg


自家製酵母ちゃんで焼いたライ麦パン。
ずっしりと重いのですが、これは明日、手荷物で日本へお嫁入りです。

Ginger Snaps

Valentines Day_f0111926_17104471.jpg


中がチューイーなスパイスの効いたクッキーは後引くうまさで病みつきに♪

Valentines Day_f0111926_17105996.jpg


これ、かなり美味しくできたのでレシピを書きとめておくことにします。

A:
1 cup all purpose
3/4 tsp baking soda
1/8tsp salt
1tsp cinnamon
1tsp ginger powder
1/4tsp clove

B:
90ml oil
45g honey
40g sugar
1 egg
60g crystal ginger

mix A, mix B. and mix A and B together.
Bake 325F 8minutes~

スパイスは元レシピの2倍にして、クリスタルジンジャーも多めに入れました。
ハチミツも砂糖の量も半分以下に減らしたのに、それでも充分の甘さになりました。




この後はブログを更新したり、

Valentines Day_f0111926_1721427.jpg


髪を切ってもらったり、、

Valentines Day_f0111926_17214480.jpg


家の中でまったりと過ごしました。
今思うとこの写真↑が今回唯一、3人一緒に撮った写真でした! 汗



お土産にアイスワインを買いたかった妹。
Coryさんが仕事から帰ってきてから家の近くのリカーストアに連れて行ってもらいました。
するとダウンタウンのアルバーニ通りの店舗でないと扱ってないと言われたので、
しょうがないのでわざわざバスに乗って買いに行くことになりました。
やっと見つけたアイスワイン。抱えてレジに並んだのですが、なんとIDの提示を求められてしまいました!
今年で33歳の妹・・・IDがなかったのですぐにお店から出るようにと指示されて凹。
その後はCoryさんが代わりに代金を支払って無事にアイスワインを購入することができたのですが、
Coryさんは「バレンタインデーに若い女の子連れてワイン買いに行く変な男と思われてる・・」と
ショックを隠せず、妹は「11歳も若く見られて嬉しいような嬉しくないような・・・」と複雑な心境。

私にとっては一生忘れられない面白話が増えて嬉しかったのですが 笑
by chi_cor | 2011-02-14 16:22 | Baking